Национална стратегија за развој на електронските комуникации и информатичките технологии
Во новата ера, лидери (земји, региони, компании и индивидуи) ќе бидат оние кои благовремено ќе донесат исправни одлуки базирани на длабоко разбирање на комплексните трендови на информатичките и комуникациските технологии. Оние кои тоа нема да го сторат ризикуваат да останат на маргините на светскиот развој.
Ако сака да биде вклучена во глобалната вмрежена економија и да го држи чекорот со развиените земји, Република Македонија мора да се развива во насока на информатичко општество. За да се постигне тоа, мора да постои партнерство помеѓу Владата, граѓанскиот и бизнис-секторот.
Како резултат на таквото партнерство, во 2005 година беше изработена и со широк конзензус прифатена Националната стратегија за развој на информатичкото општество заедно со акцискиот план за нејзино спроведување. Следен чекор кон развојот на информатичкото општество е донесувањето на Национална стратегија за развој на електронските комуникации и информатички технологии која ќе претставува основен документ кој ќе ја дефинира инфраструктурата на информатичките и комуникациските технологии.
Според Законот за електронски комуникации, Националната стратегија за развој на електронските комуникации и информатички технологии ја изработува Министерството за транспорт и врски на Република Македонија. За таа цел е оформена работна група во која членуваат претставници на Министерството за транспорт и врски, единиците на локална самоуправа, бизнис-секторот, граѓанскиот сектор, регулаторните тела и др.
Национална стратегија за развој на електронските комуникации и информатички технологии ќе ги дефинира мерките кои се однесуваат на основната инфраструктурна подлога за информатичкото општество, која е неопходна за да се воведат и да се развиваат основните постулати на информатичкото општество (е-владеење, е-образование, е-бизнис, и др.), а крајна цел на оваа стратегија е она кон кое сите се стремиме – подобрувањето на квалитетот на животот во Македонија.
Двете стратегии, Националната стратегија за развој на информатичкото општество и Национална стратегија за развој на електронските комуникации и информатички технологии, ќе бидат основа за изготвување стратегии кои подобро ќе ги дефинираат сите аспекти на информатичкото општество во Македонија.
Работната група, во чијашто работа учествуваат и претставници на Фондацијата Метаморфозис, ќе ја заврши нацрт-верзијата на 28 февруари, а веќе од 1 март текстот ќе биде достапен за пошироката јавност и преку конструктивна јавна расправа треба да се добие квалитетна стратегија којашто Парламентот на Република Македонија на предлог од Владата ќе треба да ја официјализира.
Николче Мицкоски
Сподели:
Останати блог текстови
Д-р Сем Пауер: Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано
03.12.2024
Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано, можете да поставите брани, но тие ќе најдат пат околу браните и ќе дотечат онаму каде што нема препреки. Слично е и со парите за интернет порталите во изборните кампањи, поточно ако не е регулирано има проблем. Не постои држава навистина, каде било, која има контрола, дали […]
Пари за портали во изборна кампања – не се знае кој пишува, ама се знае кој плаќа
07.11.2024
Во второто истражување ја објавуваме базата на податоци со сите 150 интернет портали кои добиле државни пари од парламентарните избори, заедно со податоците за тоа која коалиција дала пари на секој од нив поединечно Фото: Колаж, Мета.мк Од вкупно 150 интернет портали кои добиле државни пари за рекламирање на партиските коалиции за парламентарните избори во […]
Ниско присуство на жените во медиумското покривање на парламентарните избори
30.10.2024
Присутноста на жените и родовите прашања во медиумското известување и во платеното политичко рекламирање за време на овогодишните парламентарни избори беа темите дискутирани на панел-дискусијата водена од Билјана Бејкова и Татјана Богусевич, во рамки на конференцијата „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“. Според најновото истражување на Фондација Метаморфозис, во коe беше спроведен мониторинг на […]
Истражување на Метаморфозис: Колку повеќе државни пари за порталите од една коалиција, толку помала непристрасност
30.10.2024
Распределбата на рекламните банери произлезе дека е политички мотивирана, и во одредени случаи партиите даваа предност на информативните интернет портали кои нудеа позитивно уредничко покривање на кампањата. Тоа укажува на стратешки пристап на партиите во насока на подобрување на нивната видливост и влијание врз јавната перцепција преку поволни медиумски написи, се вели во истражувањето на […]
„Пари, медиуми и избори“: Се бараат итни промени во Изборниот законик и надзор врз буџетските пари во порталите
30.10.2024
Итни промени во Изборниот законик пред локалните избори догодина, надзор и контрола врз онлајн порталите кои добиваат буџетски пари за рекламирање на политичките партии за изборите и укинување на платеното политичко рекламирање од буџетот на државата. Ова накратко беа клучните поенти и предлози на надлежните од Државниот завод за ревизија (ДЗР), Државната комисија за спречување […]
Истражувањето за дезинформациите и граѓанското општество ги потенцира големите демократски предизвици низ Европа
05.09.2024
TechSoup, преку својата програма за дигитален активизам, објави четири сеопфатни извештаи за регионално мапирање кои ги осветлуваат критичките предизвици и итните потреби на граѓанските организации низ Европа. Развиени со заеднички напори преку мрежата на партнери на TechSoup низ Централна и Источна Европа, овие извештаи обезбедуваат детален преглед на итните прашања со кои се соочуваат граѓанските […]