Нашата безбедност на Интернет зависи и од нас!

Нашите животи станаа незамисливи без Интернет и тој стана моќна алатка што ја користиме секојдневно, и за професионални и за лични цели.

Интернетот ни дава многу можности да заштедиме време и ресурси, да научиме нови вештини и повторно да дадеме приоритет на вредностите. Сепак, со зголемената употреба на Интернет, сведоци сме на зголемениот број на ризици кои доаѓаат со неа.

Да се биде присутен на социјалните мрежи и да се има какво било онлајн присуство стана нешто вообичаено, особено кај младите. Сакаме да гледаме што прават другите луѓе на социјалните мрежи и да ги споделуваме нашите фотографии и видеа за другите да можат да видат што правиме ние.

Но, дали знаеме што се случува со нашите податоци откако ќе ги споделиме? Дали знаеме кои податоци треба или не треба да се споделуваат?

Нашите уреди се нашата врска со другите, но дали застануваме да размислиме што ќе се случи ако работите што ги споделуваме на интернет се злоупотребуваат?

Учењето како да се однесувате одговорно на Интернет и како безбедно да ја користите технологијата е нешто што треба да се сфати како обврска. Но, обврска кон самите себе, бидејќи на крајот на денот, ние сме тие кои може да бидат повредени во тој процес.

Сите наши активности на Интернет можат да бидат користени, а и веќе се користат за некои цели. Рекламите што ќе ги кликнете ќе ги потхрануваат алгоритмите, така што ќе ви излезат повеќе слични реклами, музиката што ја слушате на YouTube ќе ви предодреди музички предлози итн. И ова се само некои од стандардните работи за кои се користат нашите податоци. Сепак, она за што треба да бидеме свесни е дека има злонамерни луѓе кои можат да ги злоупотребат нашите фотографии, кои можат да ги користат достапните лични информации за нас како што се нашиот роден град, училиштето каде учевме или каде бевме вчера (особено за луѓето кои сакаат да споделуваат локации каде и да одат).

На интернет не е толку тешко да се стане некој друг, па затоа зборуваме за кражба на идентитет. Ако некој бара информации за вашата кредитна картичка или информации за лична карта, дали ги споделувате преку сандачето на социјалните мрежи без да размислите двапати? Што се случува ако некој користи едноставна апликација (денес ги има многу) за да пробие едноставни лозинки и да добие пристап до вашето сандаче?

Ова се само дел од проблемите со кои се борат нациите од целиот свет на сите нивоа. Мораме да разбереме дека иако технологијата еволуира многу брзо, човечкиот фактор останува еден од најголемите предизвици во сите аспекти.

Значи, наше е да се заштитиме, така што барем ќе ги научиме основите за тоа како да бидеме одговорни и безбедни на интернет и сепак да го користиме според нашите потреби.

 

————————————————————————————————————————————

Овој текст е изготвен со финансиска поддршка од Европската Унија. Содржината од овој текст е единствена одговорност на Фондација Метаморфозис и авторот и на ниеден начин не ги одразува ставовите на Европската Унија.

Проектот „Зголемување на граѓанското учество во дигиталната агенда – ИЦЕДА“ го спроведуваат Фондацијата Метаморфозис (Северна Македонија), Академијата за е-Влада (Естонија), Левизја Мјафт! (Албанија), Партнери за демократски промени (Србија), НВО 35мм (Црна Гора) и ОДК – Отворени податоци Косово (Косово). Проектот се реализира со финансиска поддршка од Европската Унија.

Сподели:

29349
meta tim sliki-02.jpg

ICEDA

Останати блог текстови

Изборно рекламирање и социјална инклузија: Медиумите треба да ги разобличат стереотипите, а не да ги репродуцираат

29.01.2025

Наместо да се претстават како активни учесници во општеството, маргинализираните групи од политичките актери се портретирани како жртви или лица кои имаат потреба од помош. Дополнително, медиумите ретко ги преиспитуваат политичките наративи, што доведува до репродукција на стереотипи. Недостатокот на капацитети и знаења за инклузивно информирање само ја влошува состојбата. прод. д-р Марина Тунева Социјалната […]

Татјана Хилшер-Богусевич: Властите да најдат поефикасни законски решенија за демократски избори, не треба да се занемарува застапеноста на жените

30.12.2024

Татјана Хилшер-Богусевич. Фотографија од Порталб За време на организирањето на демократски избори, еден од предизвиците со кои се соочуваат земјите кои имаат релативно нов демократски режим, особено земјите кои излегоа од комунистичкиот режим, е недостатокот на јасни надлежности и доволно ресурси на институциите за управување со изборите. Културата на воведување нецелосни измени на изборните закони […]

Д-р Сем Пауер: Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано

03.12.2024

Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано, можете да поставите брани, но тие ќе најдат пат околу браните и ќе дотечат онаму каде што нема препреки. Слично е и со парите за интернет порталите во изборните кампањи, поточно ако не е регулирано има проблем. Не постои држава навистина, каде било, која има контрола, дали […]

Пари за портали во изборна кампања – не се знае кој пишува, ама се знае кој плаќа

07.11.2024

Во второто истражување ја објавуваме базата на податоци со сите 150 интернет портали кои добиле државни пари од парламентарните избори, заедно со податоците за тоа која коалиција дала пари на секој од нив поединечно Фото: Колаж, Мета.мк Од вкупно 150 интернет портали кои добиле државни пари за рекламирање на партиските коалиции за парламентарните избори во […]

Ниско присуство на жените во медиумското покривање на парламентарните избори

30.10.2024

Присутноста на жените и родовите прашања во медиумското известување и во платеното политичко рекламирање за време на овогодишните парламентарни избори беа темите дискутирани на панел-дискусијата водена од Билјана Бејкова и Татјана Богусевич, во рамки на конференцијата „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“. Според најновото истражување на Фондација Метаморфозис, во коe беше спроведен мониторинг на […]

Истражување на Метаморфозис: Колку повеќе државни пари за порталите од една коалиција, толку помала непристрасност

30.10.2024

Распределбата на рекламните банери произлезе дека е политички мотивирана, и во одредени случаи партиите даваа предност на информативните интернет портали кои нудеа позитивно уредничко покривање на кампањата. Тоа укажува на стратешки пристап на партиите во насока на подобрување на нивната видливост и влијание врз јавната перцепција преку поволни медиумски написи, се вели во истражувањето на […]