Дигитално раскажување приказни

„Дигиталното“ раскажување приказни се однесува на медиумот кој се користи за да се пренесе приказната. Дигиталните приказни едноставно се приказни кои се креирани и распространети со помош на дигиталните медиуми. Тие се вистинско, преживеано искуство на нејзиниот креатор – напишано, раскажано и илустрирано од лицето кое ја доживеало приказната.

Преку дигиталното раскажување на приказни им се овозможува на луѓето, кои немаат техничко познавање, со користење на информациско-комуникациски технологии да создадат видео со кое ќе ја прикажат своја приказна . Најчесто производот е 2-5 минутен филм кој е комбинација од наративен дел од лична приказна, проследен со фотографии и музика.

Процесот на креирање на дигитална приказна е составен од неколку чекори:

Чекор 1: Планирање на приказната
Првиот чекор се состои од избор на приказна која сакате да ја раскажете. Приказната треба да биле лично искуство коe ќе го споделите со другите и индиректно ќе им овозможите да ги доживеат работите кои ви се имаат случено вам. Добра приказна, кај гледачот предизвикува драматичен ефект, го насмејува, предизвикува страв, а е вистински погодок ако гледачот се пронајде во приказната.

Чекор 2: Пишување на сценариото
Вториот чекор се состои од финализирање на приказната, пишување на сценариото кое ќе биде нарација за приказната и почетната точка за дигиталната приказна.

Чекор 3: Креирање аудио од сценариото
Откако сценариото е напишано, потребно е креаторот да сними аудио во кое ќе ја чита финализираната приказна. Овие записи ќе бидат основа на приказната. Алатката која се користи за овој чекор е Аудасити (Audacity), апликација која е слободен софтвер и се користи за аудио обработка.

Чекор 4: Градење на приказната
По завршување на приказната и нарацијата, треба да се испланираат фотографиите кои ќе се појават во видеото. Фотографиите кои ќе се изберат не мора да бидат буквално она за што се зборува, може да се користи било каква илустрација за приказната. Избраните фотографии пред да се вметнат во видеото за приказната се обработуваат во апликацијата Гимп (Gimp).

Чекор 5: Изработка на видеото
Овој чекор побарува најмногу техничко познавање. Во него се импортираат сите графики и звуци во апликација за обработка на видео и се започнува со креирање на видеото за приказната. Во апликацијата се подредуваат сите графики во согласност со нарацијата, се додаваат ефекти и транзиции. Апликациите кои се користат за видео обработка се тешки за употреба од страна на корисник кој нема доволни технички познавања, па затоа апликациите кои се слободен софтвер  не се користат во овој дел. Се преферира користење на едноставни алатки како Виндоус Муви Мејкер (Windows Movie Maker) или пак Адоб Премиер Елементс (Adobe Premier Elements). Како варијанта која може да се користи на оперативниот систем Линукс е апликацијата Синерела (Cinelerra) .

Чекор 6: Завршување на видеото и негово споделување
По завршување на видеото, тоа се експортира и е подготвено за споделување. Често креаторите на дигиталните приказни не сакаат да ги споделат своите приказни онлајн или пак одлучуваат да го направат тоа под некој псевдоним. Постојат неколку специјализирани сајтови за споделување на дигитални приказни, а меѓу нив се Центарот за дигитални приказни и СториБокс.

Неодамна во Сараево се одржа обука за дигитално раскажување на приказни, во која учесниците беа оспособени за држење обука од овој тип. Фондацијата Метаморфозис учествуваше во оваа обука со две свои претставнички: Ирина Шумадиева и Елена Игнатова. Во иднина фондацијата Метаморфозис планира одржување на обуки во овој тип и нивно вклучување во своите идни активности.

Елена Игнатова

Сподели:

meta tim sliki-02.jpg

Дигитално

раскажување

приказни

Останати блог текстови

"Дојавите ги направија анксиозни средношколците и им создадоа „дупки“ во знаењата" - Новинска агенција Мета.мк

29.03.2023

Фото: Архива на Мета.мк Послаби постигања и недостаток на знаења, пад во концентрацијата, анксиозност и стрес и кај учениците и кај наставниците. Ова се последиците врз учениците до кои доведоа лажните дојави за бомби, кои со месеци речиси секојдневно го прекинуваа образовниот процес. Изминативе неколку недели дојави нема, откако училишните раководства почнаа да го применуваат […]

"Шемата на лажните дојави за бомби: 905 закани, oсум градови, 76 електронски адреси [инфографик]" - Новинска агенција Мета.мк

28.03.2023

Фото: Мета.мк Пишуваат: Мери Јордановска и Антонија Поповска   Осум градови, вкупно 905 лажни дојави за бомби, од кои 876 биле во основни и во средни училишта. Речиси третина од дојавите се случиле во среда, а најретко дојави имало во понеделник. Февруари бил месец на најмногу дојави – само пет дена во текот на училишната […]

"Само 6,5 отсто од барањата за изводи во 2022 година граѓаните ги пополниле во електронска форма [инфографик]" - Новинска агенција Мета.мк

27.03.2023

Електронски извод од матична книга на родените, фотографија од Pixabay, обработена од Portalb.mk Само 6,5 отсто од барањата поднесени од граѓаните за издавање на извод од матична книга на родени, умрени или венчани се во електронска форма, додека останатите се поднесени лично, односно со физичко присуство. Од друга страна, има нагорен тренд кај бројот на […]

Неодамнешно гледиште во поглед на сајбербезбедноста во Западен Балкан: Како можеме да го подобриме нивото на сајбербезбедност во регионот?

24.02.2023

Дигитализацијата и сајбербезбедноста се некои од поактуелните теми во Западен Балкан (ЗБ). Целиот регион официјално ја покажа својата посветеност кон дигитализацијата како процес во 2018 година со преземање на Дигиталната агенда за Западен Балкан, директно поддржана од Европската комисија. Еден од четирите столба на Дигиталната агенда за Западен Балкан е зголемување на сајбербезбедноста, довербата и […]

Што е дигитален идентитет и зошто ни е потребен?

14.02.2023

Забрзаниот напредок на технологијата го истакна нејзиното огромно влијание врз нашиот секојдневен живот во смисла на обезбедување брзи решенија што се лесни за употреба во поглед на нашите потреби. Тој влијаеше и врз начинот на кој го гледаме светот и се развиваме како општество, но и како и поединци. Владите ги прифатија процесите на дигитализација […]

„Иднината на масовниот надзор во Србија? – Global Voices

09.02.2023

Од 2019 година, српските организации за дигитални права предупредуваат против системот за надзор. Фотографија на м-р Ана Тоскиќ-Цветиновиќ, обезбедена од авторот и одобрена за употреба. Оваа статија е напишана од Ана Тоскиќ–Цветиновиќ, извршен директор на граѓанската организација Партнери за демократски промени на Србија, член на мрежата за зголемување на граѓанскиот ангажман во дигиталната агенда (ICEDA). […]

Verified by MonsterInsights