Metamorphosis e-Bilten #4 – Dekemvri 2006

bilten_mk_4

English version bellow

Тираж: 533

Ана ТрповскаВовед: Дигитални клубови – e-точки блиски до сите
Македонија, како и голем дел од светот, има големи проблеми со дигиталниот јаз кој постои не само помеѓу урбаните и руралните средини во земјава, помладата и повозрасната популација, помеѓу поимотните и посиромашните туку во крајна линија и помеѓу нашата земја и земјите од регионот, а да не споредуваме со земјите од западниот свет.

Како што е препорачано и во Националната стратегија за развој на информатичко општество, бидејќи широкопојасниот интернет пристап е во голем дел од земјата технички или финансиски неизводлив, се чини дека најдобро и единствено реално решение за овој проблем и за оваа целна група се е-точките.

Ана Трповска, програмски асистент
во Фондацијата Метаморфозис

Вести: Македонија

Вести: Свет

Активности на Фондацијата Метаморфозис

Термин на месецот
Иницијативата и2010 (i2010) донесена од Европската комисија на 1 јуни 2005 година промовира отворена и конкурентна дигитална економија и ги нагласува информатичките и комуникациските технологии (ИКТ) како движечка сила на инклузивноста и квалитетот на живеењето..
(Повеќе за терминот на месецот може да се прочита на Википедија на македонски, во написот подготвен од персоналот на Метаморфозис.)

Совет на месецот: Справување со winmail.dat
Ако користите Тандербрд или некоја друга независна програма за е-пошта, може да ви се случи атачмент да добиете датотека winmail.dat, која никако не се отвара. Ваквите датотеки автоматски ги генерира Аутлук (Outlook) и содржи код кој Аутлукот на примателот го користи за соодветно да ја прикаже содржината. За жал, Аутлук е единствениот клиент за е-пошта што може да ги користи овие информации. Ваквите атачменти може да ги дешифрирате со бесплатната програма WMDecode, која може да ја симнете од www.biblet.com.

Апликација на месецот
McAfee Site Advisor – додаток за интернет-прегледувачите Интернет експлорер и Мозила Фајрфокс којшто го предупредува корисникот за потенцијални опасни веб-сајтови или датотеки со детален извештај за секоја тестирана веб-страница или датотека.

Анкета
На анкетното прашање На кој јазик најчесто следите печатени компјутерски списанија? одговорија 100 посетители, одбирајќи ги следните одговори:

  • Македонски 48%
  • Англиски 27%
  • Други 11%
  • Хрватски 10%
  • Српски 4%

Ве покануваме да земете учество на новата анкета на веб-сајтот на Метаморфозис: Дали отворените стандарди за снимање документи се важни за Вашата секојдневна работа?

Препорачани линкови

Издавач: Фондација Метаморфозис, ул. Наум Наумовски Борче 88а, 1000 Скопје. Тел. +389(0)2 3109 325, факс +389(0)2 3225 206. Е-пошта info@metamorphosis.org.mk, веб-сајт www.metamorphosis.org.mk.

bilten_en_4

Circulation: 533.

Ana TrpovskaIntro: Digital Clubhouses: e-Points Near to All
Macedonia, like much of the world, faces the problem of digital divide, both internally—between urban and rural areas, between the youth and the elderly, between the wealthy and the poor—and externally, between us and some of the countries in the region, and especially with the EU and USA.

Considering the unavailability of broadband internet access to large portions of the country, due to technical or financial reasons, the best achievable solution for reaching towards many of the digital have-nots are the e-Points, which have also been recommended by the National Strategy for Information Society Development (2005).

Ana Trpovska, program assistant,
Metamorphosis Foundation

News: Macedonia

News: World

Activities of Metamorphosis Foundation

Word of the month
i2010 is the European Union’s umbrella strategy for developing Information and Communication Technology (ICT), explicitly put in the context of the Lisbon Agenda, emphasizing the significant contribution of ICTs to growth and jobs.
(Read more on Wikipedia. Metamorphosis’ team updates the Macedonian version with the definitions for the terms from this section.)

Tip of the month: Dealing with winmail.dat
When an Outlook user composes and sends a message using either Rich Text Format or HTML Format, Outlook automatically generates a file, winmail.dat, and attaches it to the end of the message. winmail.dat contains formatting information, in a human-unreadable form, that Outlook will use on the receiving end to display this email message correctly. Unfortunately, Outlook is the only email client program that can use this information! Mozilla Firefox, Netscape Messenger, Eudora, and other email client programs don’t understand this information. One solution to the problem is to visit www.biblet.com and download the WMDecode program, which will at least allow you to decode the winmail.dat files and extract any useful attachments from them.

Application of the Month
McAfee Site Advisor – plug in for browsers Internet Explorer and Mozilla Firefox that warns user for potentially dangerous websites or files providing detailed report for each tested webpage or file.

  • Macedonian 48%
  • English 27%
  • Other 11%
  • Croatian 10%
  • Serbian 4%

We invite you to take part in the new survey on Metamorphosis website: Are open standards for saving document important for your everyday job?

Recommended links

Published by Metamorphosis Foundation. ul. Naum Naumovski Borche 88-a, 1000 Skopje. Tel. +389(0)2 3109 325, fax +389(0)2 3225 206. E-mail info@metamorphosis.org.mk, web www.metamorphosis.org.mk.

Сподели:

meta tim sliki-02.jpg

Metamorphosis

e-Bilten

#4

-

Dekemvri

2006

Останати блог текстови

Татјана Хилшер-Богусевич: Властите да најдат поефикасни законски решенија за демократски избори, не треба да се занемарува застапеноста на жените

30.12.2024

Татјана Хилшер-Богусевич. Фотографија од Порталб За време на организирањето на демократски избори, еден од предизвиците со кои се соочуваат земјите кои имаат релативно нов демократски режим, особено земјите кои излегоа од комунистичкиот режим, е недостатокот на јасни надлежности и доволно ресурси на институциите за управување со изборите. Културата на воведување нецелосни измени на изборните закони […]

Д-р Сем Пауер: Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано

03.12.2024

Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано, можете да поставите брани, но тие ќе најдат пат околу браните и ќе дотечат онаму каде што нема препреки. Слично е и со парите за интернет порталите во изборните кампањи, поточно ако не е регулирано има проблем. Не постои држава навистина, каде било, која има контрола, дали […]

Пари за портали во изборна кампања – не се знае кој пишува, ама се знае кој плаќа

07.11.2024

Во второто истражување ја објавуваме базата на податоци со сите 150 интернет портали кои добиле државни пари од парламентарните избори, заедно со податоците за тоа која коалиција дала пари на секој од нив поединечно Фото: Колаж, Мета.мк Од вкупно 150 интернет портали кои добиле државни пари за рекламирање на партиските коалиции за парламентарните избори во […]

Ниско присуство на жените во медиумското покривање на парламентарните избори

30.10.2024

Присутноста на жените и родовите прашања во медиумското известување и во платеното политичко рекламирање за време на овогодишните парламентарни избори беа темите дискутирани на панел-дискусијата водена од Билјана Бејкова и Татјана Богусевич, во рамки на конференцијата „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“. Според најновото истражување на Фондација Метаморфозис, во коe беше спроведен мониторинг на […]

Истражување на Метаморфозис: Колку повеќе државни пари за порталите од една коалиција, толку помала непристрасност

30.10.2024

Распределбата на рекламните банери произлезе дека е политички мотивирана, и во одредени случаи партиите даваа предност на информативните интернет портали кои нудеа позитивно уредничко покривање на кампањата. Тоа укажува на стратешки пристап на партиите во насока на подобрување на нивната видливост и влијание врз јавната перцепција преку поволни медиумски написи, се вели во истражувањето на […]

„Пари, медиуми и избори“: Се бараат итни промени во Изборниот законик и надзор врз буџетските пари во порталите

30.10.2024

Итни промени во Изборниот законик пред локалните избори догодина, надзор и контрола врз онлајн порталите кои добиваат буџетски пари за рекламирање на политичките партии за изборите и укинување на платеното политичко рекламирање од буџетот на државата. Ова накратко беа клучните поенти и предлози на надлежните од Државниот завод за ревизија (ДЗР), Државната комисија за спречување […]