“Институциите ја користат платформата за интероперабилност „како ќе им текне“, граѓаните талкаат по шалтери [инфографик]” – Мета.мк Новинска агенција
Институциите во РСМ многу малку комуницираат меѓу себе преку Платформата за интероперабилност, која е предвидена за размена на податоци преку електронски системи, со цел поефикасно и побрзо давање услуги. Податоците што ги обезбеди Порталб.мк покажуваат дека генерално сите институции на Платформата имаат намалување на бројот на извршени трансакции, наместо оваа бројка да биде поголема.
Во претходната сторија, Порталб.мк преку конкретни примери покажа како некористењето на платформата за интероперабилност ги изложува граѓаните на бесмислени административни процедури, поради кои, меѓу другото, имаат и финансиски трошоци. Така, наместо институциите сами да ги пронаоѓаат податоците и документите преку електронските системи, тие ги обврзуваат граѓаните да одат од врата до врата за да извадат секакви „уверенија“ и „потврди“, кои чинат време, пари и труд.
Податоците на МИОА покажуваат дека бројот на извршени трансакции од институциите преку платформата за интероперабилност во текот на 2020 година бил над 7,2 милиони, додека во 2022 година (до 22.06) над 2,4 милиони. Според бројките, забележуваме тренд на опаѓање во користењето на платформата, а поголемото користење би ги направило услугите поефикасни за граѓаните.
Од Министерството за информатичко општество и администрација (МИОА) велат дека Платформата е функционална, но институциите ја користат како што сакаат, односно во овој случај, има многу мал интерес.

„Што се однесува до Платформата за интероперабилност, таа е целосно функционална и достапна за институции и приватни компании. За жал, употребата од страна на институциите е предизвик и нивото на користење во моментов е многу ниско. Секоја институција може да се приклучи на Платформата за интероперабилност и да ја користи со полн капацитет, но може и да не ја користи воопшто“, велат од МИОА.
Најавуваат дека наскоро ќе потпишат договори со уште 20 институции за користење на оваа платформа.
Како што можеме да видиме во инфографикот (кликнете на инфографикот десно за да се зголеми), повеќето институции воопшто не ја користат платформата и покрај фактот што тоа е во интерес на граѓаните. Загрижувачки е тоа што институциите кои најмногу ја користеле оваа платформа во текот на 2020 година, во 2022 година имаат надолен тренд.
Дигитализацијата на услугите, иако е потребна, па дури и неопходна, во Северна Македонија се одолговлекува и често е попречена од бирократски прашања за закони и процедури, додека развиените земји „трчајќи“ се движат кон технолошкиот развој. Додека нашите институции се занимаваат со сертификати, печати и потписи, напредните земји градат системи кои го олеснуваат пристапот на граѓаните до услугите, притоа заштедувајќи време, труд и пари.
Оваа истражувачка сторија е изготвена како дел од проектот Зголемување на граѓанското учество во Дигиталната агенда – ИЦЕДА, ко-финансиран од Европската Унија и спроведуван од Фондацијата Метаморфозис (Северна Македонија), Академија за е-владееење (Естонија), Levizja Mjaft! (Албанија), Партнери за демократска промена Србија (Србија), НВО 35мм (Црна Гора) и ODK – Oтворени податоци Косово (Косово).
Оваа истражувачка сторија е изготвена со финансиска поддршка од Европската Унија. Содржината од оваа истражувачка сторија е единствена одговорност на Фондација Метаморфозис и авторот и на ниеден начин не ги одразува ставовите на Европската Унија.
Линк до оргиналната објава: Институциите ја користат платформата за интероперабилност „како ќе им текне“, граѓаните талкаат по шалтери [инфографик] | Meta.mk
Сподели:
Останати блог текстови
Изборно рекламирање и социјална инклузија: Медиумите треба да ги разобличат стереотипите, а не да ги репродуцираат
29.01.2025
Наместо да се претстават како активни учесници во општеството, маргинализираните групи од политичките актери се портретирани како жртви или лица кои имаат потреба од помош. Дополнително, медиумите ретко ги преиспитуваат политичките наративи, што доведува до репродукција на стереотипи. Недостатокот на капацитети и знаења за инклузивно информирање само ја влошува состојбата. прод. д-р Марина Тунева Социјалната […]
Татјана Хилшер-Богусевич: Властите да најдат поефикасни законски решенија за демократски избори, не треба да се занемарува застапеноста на жените
30.12.2024
Татјана Хилшер-Богусевич. Фотографија од Порталб За време на организирањето на демократски избори, еден од предизвиците со кои се соочуваат земјите кои имаат релативно нов демократски режим, особено земјите кои излегоа од комунистичкиот режим, е недостатокот на јасни надлежности и доволно ресурси на институциите за управување со изборите. Културата на воведување нецелосни измени на изборните закони […]
Д-р Сем Пауер: Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано
03.12.2024
Парите во политиката се како вода, течат неконтролирано, можете да поставите брани, но тие ќе најдат пат околу браните и ќе дотечат онаму каде што нема препреки. Слично е и со парите за интернет порталите во изборните кампањи, поточно ако не е регулирано има проблем. Не постои држава навистина, каде било, која има контрола, дали […]
Пари за портали во изборна кампања – не се знае кој пишува, ама се знае кој плаќа
07.11.2024
Во второто истражување ја објавуваме базата на податоци со сите 150 интернет портали кои добиле државни пари од парламентарните избори, заедно со податоците за тоа која коалиција дала пари на секој од нив поединечно Фото: Колаж, Мета.мк Од вкупно 150 интернет портали кои добиле државни пари за рекламирање на партиските коалиции за парламентарните избори во […]
Ниско присуство на жените во медиумското покривање на парламентарните избори
30.10.2024
Присутноста на жените и родовите прашања во медиумското известување и во платеното политичко рекламирање за време на овогодишните парламентарни избори беа темите дискутирани на панел-дискусијата водена од Билјана Бејкова и Татјана Богусевич, во рамки на конференцијата „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“. Според најновото истражување на Фондација Метаморфозис, во коe беше спроведен мониторинг на […]
Истражување на Метаморфозис: Колку повеќе државни пари за порталите од една коалиција, толку помала непристрасност
30.10.2024
Распределбата на рекламните банери произлезе дека е политички мотивирана, и во одредени случаи партиите даваа предност на информативните интернет портали кои нудеа позитивно уредничко покривање на кампањата. Тоа укажува на стратешки пристап на партиите во насока на подобрување на нивната видливост и влијание врз јавната перцепција преку поволни медиумски написи, се вели во истражувањето на […]