Промовиран интернет-сервисот „Најди! Книга“

Во четврток, 9 март 2006 година, во просториите на НВО Инфоцентарот се одржа промоција на интернет-сервисот „Најди! Книга“ кој нуди пребарување на севкупниот текст на македонски печатени книги.

Интернет-сервисот „Најди! Книга“ го промовираа креаторот на македонскиот пребарувач Најди!, Петар Кајевски, Никола Гелевски, директор на издавачката куќа „Темплум“ и Филип Стојановски од Фондацијата „Метаморфозис“.

Гелевски изјави дека „Најди!“ не ја следи матрицата на постојните пребарувачи и е многу повеќе од обичен собирач на информации.

– „Најди! Книга“ нуди пребарување на севкупен текст (full-text) според зборови кои се наоѓаат каде било во текстот на книгите, а не само во насловот или во листата на клучни зборови. Моментално „Најди! Книга“ има обезбедено индекси на 250 книги од 15 македонски издавачки куќи и научни институции – истакна Петар Кајевски. Тој додаде дека очекува бројот на индексираните книги да достигне до 400 наслови до крајот на следната недела.

Проф. Зоран Велковски, проректор за настава на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“, изјави дека постојат големи можности за соработка меѓу Универзитетот и „Најди! Книга“.

„Најди! Книга“ е дел од најстариот активен македонски пребарувач „Најди!“ во чии рамки функционира и сервисот „Најди! Блог“, кој нуди следење од едно место на сите македонски блогови, кои стануваат сè попопуларен медиум во земјава.

Преземете ја презентацијата (ппт, 509 КБ)

Сподели:

meta tim sliki-02.jpg

Промовиран

интернет-сервисот

„Најди!

Книга“

Останати блог текстови

Справување со предизвиците за подобрување на свеста за сајбер безбедност

08.03.2021

Дијапазонот на закани во интернет просторот е огромен и нема тенденција на намалување. Новите технологии со нивната различност во структурата придонесуваат за континуирано појавување на нови ранливости, а со тоа и нови закани по приватноста, доверливите материјали и достапноста на сервисите. Во такви услови, сите корисници на информатичките технологии мора да размислуваат како да го […]

Краток преглед на правните аспекти и политиките во поглед на регулирањето на дезинформациите во Северна Македонија

02.03.2021

Концептуалната поставеност на дезинформациите и лажните вести опфаќа прилично широк и развиен дијапазон. Иако македонскиот нормативен систем нема усвоена дефиниција за оваа појава, постои генералем консензус околу оперативното значење на терминот, која повеќе или помалку се поклопува со дефиницијата од речникот Кембриџ: невистинити информации кои се шират со намера да ги наведат луѓето да веруваат […]

Краток преглед на регулативата на ЕУ во однос на онлајн дезинформации

02.03.2021

Дезинформацијата предизвикува бројни штетни општествени последици, како на пример: нарушување на безбедноста; подривање на изборниот систем и процес; поттикнување недоверба во институциите; но, од правен аспект таа претставува директно нарушување на слободата на мислење и изразување – основно право втемелено во Повелбата за темелните права на Европската унија (Charter of Fundamental Rights of the European […]

Влијанието на 5G дезинформациите за време на КОВИД-19 кризата

02.03.2021

Живееме во време на невидени технолошки напредоци, иновации и научни откритија, особено во информациските и комуникациските технологии (ИКТ), каде посебно може да се издвои имплементијата и користењето на 5G мрежата ширум светот. Токму во времето на 5G имплементацијата ширум светот, бидејќи истото се поклопи со ширењето на вирусот COVID-19 и избувнувањето на пандемија, конспиролозите успеаја […]

ACTA - Активни граѓани преземаат акција

25.01.2021

Проектот ги обединува граѓаните активни во младинските организации и невладините организации активни на интернет од различни европски земји за да дискутираат за авторските права, пиратеријата и приватноста на интернет, ефективноста и етиката на движењето Anonymous; да го анализираат учеството на граѓанското општество во процесите на донесување одлуки за ACTA на национално и европско ниво, да […]

Анализа: Во ИТ секторот јазот меѓу мажите и жените скоро и да не постои

25.01.2021

За разлика од другите сектори во македонската економија, ИТ секторот се истакнува со тоа што јазот меѓу мажите и жените е скоро непостоечки. Во некои струки од индустријата, како на пример, дигитален маркетинг, односот е 55,56 отсто жени наспроти 44,44 отсто мажи. Низ текот на годините расте и бројот на дипломирани жени во формалното образование. […]